Gesäusse

Pretekli vikend ( 5.9.-8.9.2013 ) sem bila na Ženskem alpinističnem taboru, ki ga Komisija za alpinizem organizira vsako leto. Za letošnjo lokacijo so izbrali avstrijski nacionalni park Gesäusse. Tabor sta vodili Monika Kambič in Nastja Davidova.

V četrtek zvečer smo se parkirale v kampu Forstgarten, kjer smo ostale naslednje tri dni. Za petek smo se dogovorile, da gremo plezat v južno steno Kleiner Ödstein ( 2163 m ). Z Mirando Ortar ( Soški AO ) se odločiva za smer Südostschulter – V, 500m. Enake plane sta imeli tudi Monika Kambič in Mira Zorič. Sama smer nudi lepo, ne preveč zahtevno plezanje po kompaktnih platkah in še lepših radiatorčkih – ala Paklenica, le nekaj decimetrov globlji so :). Po dobrih 5h priplezamo na vrh, kjer nas je čakal še sestop pod steno. Sestop pomeni poplezavanje  II-III, ter nato še slabi dve urci sestopa do avta.
Za naslednji dan sem bila dogovorjena z Miro Zorič ( AK Slov. Bistrica ) ter Majo Lobnik in Anžetom, da gremo v malo bolj oddaljeno steno. Ne preveč zgodaj zjutraj smo se odpeljali do Oberst Klinke Hütte, od koder smo se odpravili v zahodno steno Kalblinga ( 2196m ). Dostopa do smeri Waidhofnerweg – V+, 200m je bilo za slabo urco. Malo bolj prijetneje kot prejšnji dan…:). Anže je že takoj v prvem raztežaju, ki naj bi bil ocenjen s IV- globoko dihal in kar konkretno komentiral ocene in strmino skale :). Punce spodaj smo se samo glasno smejale in vse njegovo jamranje pripisovale prvemu cugu in neogretosti. Anžetu in Maji je uspelo, zataknilo pa se je pri nama z Miro…Po neuspelem poskusu sva abzajlali in se podali pod steno ter proti vrhu Kalblinga. Kasneje smo ugotovili, da smo prvi raztežaj šli preveč levo. Bil je ocenjen s 7+.
Ostale punce so ta dan plezale v Planspitze ( 2114 m ). Po uspešnem povratku v kamp smo imele družabni večer kjer smo obujale spomine na pravkar preplezane smeri.
Za nedeljo je bilo že napovedano poslabšanje vremena, zato smo izkoristile dan za podaljšan spanec in kasnejši zajtrk :). Počasi smo spakirale stvari in se odpravile v iskanje primernega plezališča za odpravljanje ”musklfibra”. Po prijetnem in obilnem kosilu smo se v popoldanskem času počasi odpravile nazaj proti Sloveniji.
Tabora se je udeležilo 7 alpinistk iz cele Slovenije ( Monika Kambič, Nastja Davidova, Miranda Ortar, Mira Zorič, Maja Lobnik, Marija Jeraj in jaz ) ter dve pridruženi članici iz Hrvaške ( Lada in Goga ). Organizacija in izvedba tabora je bila odlična, prav tako sama lokacija.
Smeri so večinoma v odlični kompaktni skali s primerno naklonino in so kar dobro opremljene. Nekatere so celo navrtane – čeprav nekje svedri služijo zgolj za orientacijo. Je pa ogromno možnosti za zatikanje frendov in jebic….
Uspela sem kupit vodniček in zemljevid za celotno območje. Če koga zanima, ga z veseljem posodim.
Super izkušnja in doživetje!
Lp,
Maja
Marija v steni…
Dostop do smeri v Kleiner Ödsteinu.