Jesih-Potočnik, IV/III, Debela peč

Že konec julija se z Mihom zmeniva, da me vzame na izpitno turo. Za smer predlagam Jesih-Potočnik (IV/III 600m) v Debeli peči, Miha pred turo skoči na zaslužen oddih. Prvi vikend po dopustu pa imava datum ture.

V petek pred turo se slišiva, ker vremenska napoved ni ravno briljantna.  V soboto ob 5h zjutraj pa se odločiva, da greva in Miha poberem ob 5:45 pred Inglišom.  Odpeljeva se v dolino Krma, do Kovinarske koče, kjer je najino izhodišče. Parkirava pri koči in na hitro pregledava opremo. Nato pa zarineva na Lovsko pot, ki gre direktno za kočo proti steni. Ker vreme ni bilo obetavno sva bila edina naveza v S steni Debele peči.

Zaradi nočnih neviht je bilo rastje ob Lovski poti mokro, tako da sva imela premočene hlače in čevlje. Po kar udobnem pristopu, ki ga je Miha opravil malo hitreje, se dobiva pod steno in opremiva za plezanje.

Vstop v smer je 30m levo od spominske plošče. Naredila sva sidrišče v samem začetku smeri (III) in pričela s plezanjem, klini so bili odlično zabiti, zato sem imel kar opravka da sem jih izbil. :-). Po dveh raztežajih Miha zarine v lep kaminček za popestritev. Pravi, da je čist prelep, da ga neb splezala in tako sva naslednja dva raztežaja naredila po desni strani izven smeri in se ognila travam v smeri. Sledilo je nekaj lahkih raztežajev po dobri skali (glede na težavnost). Ko pa se je stena postavila bol pokonci sem zašel v raz, ki definitivno ni bil težavnosti III. Po neuspelem poizkusu sem splezal nazaj in ga obšel po desni. Na štantu pa mi je Miha dal nasvet ˇno pa si si najdu detajl, nikol ne plezaj za štrikom!ˇ.

Po mojem poplezavanju sva priplezala, do opevanega kamina, ki je detajl smeri (IV). Kamin je bil suh, če se le nisi basal vanj. Varovanje v kaminu je odlično, klini so nabiti na 2mm. Čez kamin hitro splezava in že štantava na gredi kjer se pridruži Sekločeva smer. Na tem mestu prvič zaslišiva grmenje, po ogledu radarske slike vidiva da je na drugi strani Debele peči naliv in vse zabito proti Škrlatici tako da se nama je začelo malo muditi in ni bilo časa za slikanje v steni.

Za izstop iz smeri sva izbrala direktno varjanto, ker ponuja še dva raztežaja lepega plezanja (IV-) v dobri skali. Nato pa še kratek sprehod po skrotju do vrha. Na vrhu sva se na hitro okrepčala in pospravila opremo.

Sestop sva opravila po Lovski poti. V gabnu je potrebno navzdol preplezati dva skoka (II), nato pa po uhojeni potki nazaj pod steno in po isti poti kot za dostop nazaj. Pri sestopu mi je še kako prav prišel potoček, ki teče izpod stene,  da sem si dolil malo vode.

Turo sva sklenila z analizo v Kovinarski koči. S turo sva bila zadovoljna saj sva smer preplezala v petih urah in ubežala dežju, ki je padal povsod okrog, razen v Krmi.

Gora/stena: Debela peč, S stena

Smer: Jesih-Potočnik, IV/III, 500m

Plezala: Miha Zupan, Jernej Čarman

Previous Post

Direktna v Štajerski Rinki

Next Post

Peters-deya v turnu gamsove matere